Monday, October 19, 2015

SELAWAT AT-TAFRIJIYAH LIL IMAM AS-SANUSI ( التفريجية للإمام السنوسي )

Berkata Imam as-Sanusi, Barangsiapa yang ditimpa bala, hendaklah sembahyang sunat dua rakaat pada tengah malam, setelah selesai sembahyang sunat hendaklah ia membaca selawat ini sebanyak 100 kali sambil menghadap qiblat. Insya Allah akan dihilangkan segala bala dan fitnah itu.

Bacaannya ialah:-
اَللَّهُمَّ صّلِّ وَسَلِّمْ سَيِّدِنَـا وَمَوْلاَنَـا مُحَمَّدٍ صَلاَةً تَحُلُّ بِهَـا عُقْدَتِيْ وَتُفَرِّجُ بِهَا كُرْبَتِيْ وَتُنْقِذُنِيْ  بِهَا وَحْلَتِيْ وَتُقِـيْلُ بِهَا عَثْـرَتِيْ وَتُـقِيْـضُ بِهَا حَاجَتِيْ وَصَلِّ عَلَى ىسَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى أَلِهِ وَصَحْبِهِ وَسَلَّمْ.
                                                                                                                                                    
Ertinya:-
Ya Allah, limpahkanlah rahmatMu dan sejahtera ke atas penghulu kami dan pemimpin kami Nabi Muhammad­ shallallahu `alaihi wasallam sebagai suatu rahmat yang dapat membukakan simpulanku dan melepaskan dengannya bencanaku dan menyelamatkan aku dengannya dari kekotoranku dan gugurkanlah dengannya kejahatanku, dan sampaikanlah dengannya kehendak-kehendakku, dan limpahkanlah rahmatMu dan berikanlah kesejahteraan ke atas penghulu kami Muhammad shallallahu `alaihi wasallam dan ahli keluaganya dan para sahabat baginda."

No comments:

Post a Comment

Silakan untuk sebarang pertanyaan